School is not only learning

 План-конспект урока в 8 классе по теме: School is not only learning.

Коммуникативная ситуация урока: Best-known British schools.

Тип урока: урок комплексного применения знаний, умений, навыков.

Цель: формирование коммуникативной компетенции учащихся в рамках обозначенной коммуникативной ситуации.

Прогнозируемый результат: предполагается, что к окончанию урока учащиеся смогут составить монологическое высказывание о британской и белорусской школах.

Задачи: способствовать формированию умения извлекать необходимую информацию из текста; развивать навыки характеризовать и сравнивать, логически излагать; создавать условия для активного взаимодействия; воспитывать культуру мышления. 

Оборудование: изображения с видами школ, дидактический раздаточный материал.

Принцип коммуникативной направленности.

Применяемые формы деятельности: фронтальная, групповая, индивидуальная.

ХOД УРОКА

I. Организационно-мотивационный этап

Цель: активизация пройденного материала, создание условий для эффективного взаимодействия учащихся.

Задачи: совершенствовать лексические и коммуникативные навыки по теме «Школа».

T: Divide the class into three teams (1,2,3…) which complete the sentence “Our school …” For each correct sentence the team gets a point. If there is a vocabulary word in a sentence, the team gets two points.   

II. Определение темы урока, его целей

T: What can you see in the pictures?  What famous British schools do you know?  Close your eyes and think of a British school. Write down the first five things you thought of. As you have already guessed today we are going to talk about British schools. The theme of our lesson is « Best-known British schools ». 

III. Организационно-деятельностный этап

Цель: создание условий для формирования коммуникативной компетенции учащихся на основе предложенных текстов о британских школах.

Задачи: развивать умение извлекать значимую информацию из текстов, сравнивать и находить сходства и различия.

T: Now work in groups. Every group read the text about one of  famous  British schools: Harrow, Eton, Badminton schools. Get ready to describe the school with help of mind map.

Students in each group read the text and make mind map on the sheets of paper. Then one person of each group presents all important information at the board.

T: Look at the board. We are going to listen to information about famous British schools.

Релаксация

T: When I say a sentence about your group’s school, you stand up. T: This school offers excellent facilities. They have a lot of opportunities to travel to foreign countries. Etc.


T: Now look through three mind maps again and ask the questions: How are the school different? What do they have in common? 

T: Discuss in your groups which schools you like the most and why. What are the best – known schools in your city or town? What are they famous for?

T:  Let`s complete the sentences using the mind map on the board:

1. The three British schools and our school have a lot of common…2. They are different…

T: Add your own ideas, please

   IV. Оценочно-рефлексивный этап

Цель: осуществление контроля полученного результата урока.

Задачи: создать условия для осознания учащимися результативности своей деятельности; определить содержание домашнего задания.

T: Let`s make conclusions! So, what would you like to change in our school?

T: Your home task is to write an essay about your school. You have worked really hard today and now you deserve some rest. 

The teacher comments on the students’ results, estimates their quality of work in the lesson and gives homework. 



Картинки по запросу британские школы итон




Картинки по запросу британские школы бэдминтон

Картинки по запросу британские школы хэрроу


Комментарии