The legend of Gelert

План-конспект урока английского языка «The legend of Gelert» (6-й класс)                                                


Обучающая цель – развитие умений изучающего чтения с использованием текста с национальным культурологическим компонентом.

Задачи урока: 

     - создать условия для развития дедуктивного мышления, воображения, сравнения и сопоставления, выявление причинно-следственных связей в тексте;

     - способствовать более глубокому осознанию культуры изучаемого языка;

     - содействовать развитию умений чтения и говорения; 

Формы работы учащихся: фронтальная, групповая, индивидуальная.

Раздаточный материал: карточки для работы над содержанием текста.


Ход урока 


  1. Организационно-мотивационный этап 

Teacher. Dear friends! You have learnt much about famous British, American and Belarussian writers for children.

Do you know any Belarussian legends?

What British legends do you know?

Why do we need to know British legends?

  II.Определение темы и целей урока.                               

Look at the title on the blackboard and guess what we are going to discuss today at the lesson («The legend of Gelert»).

Today we are going to learn some facts about this legend. At the end of the lesson you will tell  what fact(s) from this legend have impressed you most of all.

III.Работа с текстом.  

1.(Использование метода «З-Х-У»). 

Teacher. You have got the card with 3 columns «З-Х-У». Before reading the legend, in the 1-st column write down, what do you know about this legend and read aloud this information.

 Now, in the 2-nd column write questions about what would you like to know about this legend.

Текстовый этап

Изучающее чтение текста Ex.1 p.153


IV.Послетекстовый этап

1.(Использование метода «З-Х-У»). 

Teacher. Now we return to our card and in the 3-d column write down what interesting facts have you learnt, and then read them aloud.

2. Teacher. Now, look at the pictures on page 153 and put them in the correct order, then compare with you partner.

3.Ex.2 p.154 Work in pairs. Fill in the questions and answer them.

4. Teacher. Write out all the past forms pf the verbs from the legend.

(Lived, was, went, …).

5.Teacher. Work in pairs. Use the verbs and tell the legend.


V. Round-up

What facts have impressed you most? What do you think of the legend? Why?

Use the adjectives to describe it (exciting, amusing, touching, scary, educational)

(Teacher-Svobodina O.N.)


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога